Το πρωινό φως αδυνατίζει

Το πρωινό φως αδυνατίζει

Νέα μελέτη αναφέρει ότι το κατάλληλο timing, η ένταση και η διάρκεια της έκθεσής μας στο ηλιακό φως μέσα στη μέρα, συνδέεται με το βάρος μας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, άτομα που εκτίθενται σε ηλιακό φως, ακόμα και μέτριας έντασης, κατά τις πρωινές ώρες, παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ: εργαλείο που υπολογίζει την παχυσαρκία βάση του ύψους και του βάρους μας), συγκριτικά με ανθρώπους οι οποίοι εκτίθενται στο φως αργότερα μέσα στην ημέρα.

«Όσο νωρίτερα μέσα στην ημέρα εκτιθέμεθα στο ηλιακό φως, τόσο χαμηλότερος είναι ο ΔΜΣ μας», εξηγεί ο αναπληρωτής καθηγητής νευρολογίας στην Ιατρική Σχολή του Northwestern University Feinberg.

Η επίδραση του πρωινού φωτός στο βάρος μας είναι ανεξάρτητο –σύμφωνα με τους ερευνητές- από την φυσική κατάσταση του ατόμου, την πρόσληψη θερμίδων, τις ώρες ύπνου, την ηλικία ή την εποχή. Μάλιστα, φαίνεται ότι οι πρωινές ακτίνες του ήλιου αντιπροσωπεύουν το 20% του ΔΜΣ μας.

«Το φως είναι ο πιο ισχυρός παράγοντας για να συγχρονιστεί το εσωτερικό ρολόι του σώματός μας, το οποίο ρυθμίζει τους κιρκαδικούς ρυθμούς, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι υπεύθυνοι για την ισορροπία της ενέργειας στο οργανισμό», εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας, κ. Phyllis C. Zee.

«Το μήνυμα που στέλνει αυτή έρευνα», συνεχίζει ο κ. Zee, «είναι ότι πρέπει να παίρνουμε όσο περισσότερο ηλιακό φως μπορούμε, από τις 8 το πρωί μέχρι το μεσημέρι». Ακόμα και 20-30΄ έκθεσής μας στον ήλιο είναι αρκετά για να επηρεαστεί ο ΔΜΣ.

Advertisements

Εφτά μερίδες φρούτων-λαχανικών για καλύτερη υγεία

Εφτά μερίδες φρούτων-λαχανικών για καλύτερη υγεία

Μειώνεται κατά 42% ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου

Η κατανάλωση επτά τουλάχιστον μερίδων φρούτων και λαχανικών μέσα στη μέρα μειώνει δραστικά -κατά 42%- τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα λαχανικά παρέχουν πολύ μεγαλύτερη ωφέλεια για την υγεία από τα φρούτα.

Οι ερευνητές του University College του Λονδίνου (UCL), με επικεφαλής τον δρα Οϊνλόλα Ογιεμπόντε του Τμήματος Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιδημιολογικό περιοδικό «Journal of Epidemiology and Community Health», σύμφωνα με το «New Scientist» και την Indepedent, μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες άνω των 65.000 ανθρώπων μεταξύ των ετών 2001-2013.

Η μελέτη έδειξε ότι όσα περισσότερα φρούτα και λαχανικά τρώει κανείς μέσα στη μέρα, τόσο λιγότερο κινδυνεύει να πεθάνει πρόωρα σε οποιαδήποτε ηλικία. Αν, για παράδειγμα, τρώει επτά ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών, τότε ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου ειδικά από καρκίνο μειώνεται κατά 25%, ενώ από καρδιά κατά 31%.

Σε σχέση με όσους τρώνε λιγότερο από μία μερίδα φρούτων και λαχανικών τη μέρα, όσοι τρώνε μία έως τρεις, μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου (από οποιαδήποτε αιτία) κατά 14%, όσοι τρώνε τρεις έως πέντε μερίδες καθημερινά, μειώνουν τον κίνδυνο κατά 29%, όσοι καταναλώνουν πέντε έως επτά μερίδες, κινδυνεύουν λιγότερο κατά 36%, ενώ για επτά και πάνω μερίδες η μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου είναι της τάξης του 42%.

Τα φρέσκα λαχανικά έχουν σαφώς πιο προστατευτική δράση από τα φρούτα, με κάθε πρόσθετη μερίδα λαχανικών να μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 16%. Οι σαλάτες ειδικότερα συνεισφέρουν κατά 13% ανά μερίδα στην μείωση του κινδύνου. Το όφελος από τα φρέσκα φρούτα φαίνεται να είναι μικρότερο, με κάθε πρόσθετη μερίδα να απομακρύνει την πιθανότητα πρόωρου θανάτου κατά 4%.

«Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι υγιεινή, όμως, όπως δείχνει η νέα έρευνα, το όφελος είναι συγκλονιστικό», δήλωσε ο δρ Ογιεμπόντε. Όπως είπε, η καλύτερη επίσημη σύσταση διεθνώς προέρχεται από την κυβέρνηση της Αυστραλίας, η οποία συνιστά τους πολίτες την πολιτική του «2+5» (δύο μερίδες φρούτων και πέντε μερίδες λαχανικών τη μέρα).

Από την άλλη, η έρευνα δεν διαπίστωσε κάποιο σημαντικό όφελος από την κατανάλωση φρουτοχυμών, ενώ αντίθετα η κατανάλωση κονσερβαρισμένων και κατεψυγμένων φρούτων αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 17% ανά πρόσθετη ημερήσια μερίδα. Όπως ανέφεραν οι βρετανοί ερευνητές, τα περισσότερα φρούτα σε κονσέρβες περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, η οποία μπορεί να υπεραντισταθμίσει όλα τα οφέλη από τα φρούτα.

Πώς μπορώ να προστατέψω τα δόντια του μωρού μου όσο χρησιμοποιεί το μπιμπερό ή θηλάζει;

Μη θηλάζετε το μωρό σας για να κοιμηθεί και μη βάζετε το μωρό στο κρεβάτι με το μπιμπερό με γάλα, χυμό ή οποιοδήποτε υγρό με γλυκιά γεύση. Αν πρέπει να χρησιμοποιήσετε το μπιμπερό βάλτε μόνο νερό ή δώστε στο μωρό σας μία πιπίλα. Ρωτήστε τον παιδοδοντίατρό σας ώστε να είστε σίγουροι ότι το παιδί σας θα παίρνει αρκετό φθόριο για την προστασία από την τερηδόνα. Τέλος, μάθετε πώς να βουρτσίζετε και να κάνετε νήμα στα δόντια του παιδιού σας.

Πότε να σταματήσω το μπιμπερό ή το θηλασμό;

Για γερά δόντια τα μωρά θα πρέπει σιγά-σιγά να αφήσουν το μπιμπερό και να πίνουν από το ποτήρι, περίπου μετά τα πρώτα τους γενέθλια.

Πρέπει να ανησυχώ που χρησιμοποιεί την πιπίλα ή πιπιλάει το δάχτυλο;

Ο θηλασμός του δακτύλου ή της πιπίλας είναι απολύτως φυσιολογικός για τα μικρά παιδιά· τα περισσότερα εγκαταλείπουν αυτή τη συνήθεια μέχρι να γίνουν 2 ετών. Αν το δικό σας παιδί επιμένει μπορείτε να αρχίσετε να το αποθαρρύνετε μετά το 4ο έτος της ηλικίας του. 
Παρατεταμένος θηλασμός του δακτύλου μπορεί να δημιουργήσει συνωστισμένα ή και στραβά δόντια ή προβλήματα με τη σύγκλειση. Ο παιδοδοντίατρός σας μπορεί να σας προτείνει τρόπους για να βοηθήσετε μαζί το παιδί να σταματήσει μία τέτοια συνήθεια όταν είναι παρατεταμένη και διαρκεί πάνω από το 4ο έτος.

Πηγή: markpapoulias